Smartvel, startup espanyola proveïdora de solucions de contingut de destinacions per al sector turístic, ha tancat la seva segona ronda de finançament per valor de 1,05 milions de dòlars que permetran a la companyia tecnològica seguir avançant pel camí de ràpid creixement que manté gràcies a la seva innovadora tecnologia basada en Big Data, capaç de recopilar contingut turístic actualitzat de qualsevol destinació del món.

En l’operació, a més del suport de Caixa Capital Risc i Alsa, empreses que van invertir en fases més iniciales, i que han incrementat la seva participació, han participat prestigiosos inversors en el món empresarial com Fides Capital, Faraday Venture Partners o Pinama Inverstartups. També han participat inversors internacionals de primer nivell de la talla de Max Burger, a més d’altres inversors independents.

“El més valuós d’aquesta ronda és la talla dels inversors, amb trajectòries d’èxit en la consolidació de companyies que han estat capaces de canviar la dinàmica de moltes indústries i avui estan valorades en milions de dòlars. Estem segurs que gràcies a ells podrem arribar a convertir-nos en un referent en solucions de contingut en el sector turístic a nivell internacional “, apunta Íñigo Valenzuela, CEO d’Smartvel.

La tecnologia de Smartvel que es basa en tècniques de Big Data i Machine Learning, és capaç de recopilar, classificar, monitoritzar, enriquir, traduir i geolocalitzar de manera eficient i actualitzada tots els esdeveniments que ocorren en qualsevol destinació en el món. Amb tot aquest contingut rellevant per al viatger, Smartvel ha desenvolupat una sèrie de solucions fàcilment integrables en els canals digitals dels seus clients – principals jugadors en el sector turístic com Aerolínies, Oficines de Turisme, Cadenes Hoteleres o Agències de Viatge – que els permet mostrar als seus viatgers tot el contingut sobre el que fer en els seus destins, com a eina d’inspiració i d’ajuda a la planificació de la seva estada a destí. Amb això aconsegueixen afegir valor a l’experiència del client en tots els punts de contacte del customer journey, i contribueixen a una millora de la percepció de marca i de la fidelització del client.

“A Smartvel, volem ajudar les principals empreses del sector a millorar l’experiència dels seus viatgers, aportant valor mitjançant solucions de contingut que permeten als seus usuaris obtenir inspiració i planificar un viatge de manera intuïtiva” assegura Valenzuela. “Ens trobem davant d’un panorama molt canviant en el sector turístic a causa de la irrupció de les noves tecnologies i l’era digital. Les empreses necessiten apostar per noves tecnologies i serveis que afegeixin valor durant tot el cicle del viatger connectat, per poder diferenciar-se de la competència i fidelitzar els seus usuaris” afegeix.

Smartvel, que recentment va adquirir a l’empresa de màrqueting de continguts britànica Pearlshare, compta ja amb importants clients de la talla de Singapore Airlines, Iberia, La Ciutat de Buenos Aires, Iberostar Hotels, Nautalia, Mahou o Grup Globalia, entre d’altres, i es troba en ple creixement internacional, de manera que aquesta nova ronda suposarà un impuls en els seus recursos per poder seguir invertint en els seus internacionalització durant els propers anys, així com per seguir perfeccionant la seva tecnologia i producte.

L’opinió dels inversors
Per la seva banda, Caixa Capital Risc, la gestora de capital risc de CriteriaCaixa, amb més de 175 inversions en els últims anys i que gestiona actualment 195 milions d’euros, comenta: “Ampliem la nostra posició en Smartvel per la forta tracció internacional demostrada , així com per les expectatives de negoci i alt component tecnològic de la solució creada”.

ALSA comenta que “la confiança d’ALSA en aquest projecte està motivada per la nostra Estratègia d’Innovació, que aposta entre d’altres per la participació en Startups com Smartvel amb un elevat potencial de creixement”.

FIDES Capital, pertanyent al Grup perennius comenta “A Smartvel identifiquem un gran equip liderant un projecte tecnològicament molt sòlid amb un model de negoci testat i en creixement, així com gran projecció internacional”.

Faraday Venture Partners “Estem encantats de tenir a Smartvel dins del nostre portfoli d’inversions tant pel seu creixement en mètriques fins a la data com l’estat de maduresa de la companyia i per l’equip que la lidera.”