Camaloon tanca 700.000€ de finançament per a seguir creixen a Europa
La start-up barcelonina arribarà al final del seu tercer any amb grans perspectives de futur. Després d’arrancar el 2012 amb una primera ronda de 200.000 € i tancar aquest 2014 amb una segona de 700.000€, Camaloon pretén seguir impulsant la seva expansió internacional amb noves incorporacions al seu equip directiu, millorant la productivitat de la seva producció i afegint noves línies de productes.
La ronda de finançament la van cobrir els socis inicials i empleats de Camaloon, business angels com Javier Llorente de (Valderaduey Inversiones), Jaume Cabecerans (soci de Roca Junyent) o Arturo Quintero (fundador de Moravia) i Caixa Capital Risc, la gestora de capital risc de “la Caixa”.
Camaloon, que tancarà aquest 2014 facturant 3 milions d’euros, ha contribuït a que més de 80.000 persones i empreses de tot el món hagin difós les marques, slogans i imatges mitjançant la personalització de productes com ara xapes, imants, adhesius de vinil i fundes de mòbils a través de la web i app mòbil de Camaloon.
La seva plantilla, liderada pel jove CEO Bernat Farrero, suma més de 60 professionals entre oficines i fàbrica, amb recents incorporacions com la de Carlos Andrea, Director de Marketing i Vendes, provinent de Vodafone, Infojobs i Groupalia o Adam Boulton, Director de Product amb experiència liderant el producte de Pure360 a Regne Unit.
Gràcies a fitxatges com aquests i després de conquerir els mercats de França, Itàlia i Espanya, Camaloon segueix creixent per a convertir-se en un dels principals players també a Regne Unit, Alemanya, Bèlgica, Portugal i Holanda. A principis de l’any que ve projecten obrir un centre de producció a Estats Units, un mercat que porten temps estudiant amb atenció. Per finançar l’aventura americana, la empresa preveu tancar una tercera ronda a principis de 2015.
Amb creixent presència en la majoria de països d’Europa, Camaloon ha estat capaç de ser líder dins de la industria de la impressió de productes personalitzats com imants per a neveres, xapes, adhesius o miralls gràcies al desenvolupament d’una tecnologia pròpia per a gestionar les operacions i pel bon servei i experiència que han estat capaços d’oferir a l’usuari. El fet de controlar al complet la cadena de valor, des de la producció a la distribució, ha permès a la jove empresa entendre i adaptar-se ràpidament a les necessitats del seus clients.
Camaloon és un projecte que va néixer de la unió d’un emprenedor; Pere Rius, qui va començar uns anys abans al seu taller de Reus, amb Bernat Farrero e Itnig, una acceleradora de negocis tecnològics a Internet amb base a Barcelona. D’aquesta unió va sortir una start-up que ha crescut amb un equip molt jove i multicultural i que ha sabut conquerir el mercat europeu des de la ciutat de Barcelona.
Per al 2015 Camaloon planeja enfortir el seu model de negoci incorporant nous productes personalitzables i obrint nous mercats com el d’Estats Units, reafirmar la seva presència en el sector de la personalització de productes i ser el marketplace de referència on els usuaris poden personalitzar productes amb els seus dissenys.