• From the Bench, amb seu a Alacant, desenvolupa videojocs socials basats en esports per multiplataforma mòbil.
  • L’operació va dirigida a posicionar a l’empresa com a líder mundial en el desenvolupament de videojocs esportius per a mòbils.
  • From the Bench ha creat els jocs per convertir-se en entrenador virtual dels equips de la Lliga de futbol i de la NBA.

”la Caixa”, a través de la seva gestora de capital de risc, Caixa Capital Risc, i Bonsai Venture Capital han participat en una ronda d’inversió d’un milió d’euros a la startup From the Bench. La ronda va destinada a consolidar el creixement de la companyia i posicionar-la com a líder en el desenvolupament de videojocs esportius per a totes les plataformes de mòbils (iPhone, iPad, Android i Amazon).

From The Bench va néixer a Elda (Alacant) el 2008 de la mà de 4 emprenedors, enginyers en informàtica, amb més de 10 anys d’experiència en el desenvolupament d’aplicacions multiplataforma. L’empresa va resultar guanyadora del Premi EmprenedorXXI 2013, certamen impulsat per “la Caixa” i co-atorgat pel Ministerio de Industria, Energía y Turismo. Actualment compta amb més de 35 treballadors, més de 30 milions de descàrregues i més de 41 jocs llicenciats. www.fromthebenchgames.com.

From the Bench va iniciar la seva trajectòria el 2010 després de llançar Fantasy Manager, un joc per convertir-se en entrenador, mànager o director esportiu d’un equip de futbol. El Reial Madrid va ser el primer club a comptar amb la seva versió i el van seguir equips com a FC Barcelona, AC Milà, Borussia Dortmund, Chelsea o Inter de Milà, fins als 39 clubs amb els quals l’empresa té acords en l’actualitat.

El joc, que es distribueix sota les marques dels diferents clubs, també ha llançat Fantasy Manager MotoGPTM i, més recentment NBA General Manager, un joc de bàsquet llicenciat per la NBA.
La companyia també desenvolupa Be a Legend!, un joc per convertir-se en una estrella esportiva. L’usuari, que assumeix el rol del millor jugador del seu equip, pot jugar gratuïtament i millorar la seva evolució mitjançant la compra de productes virtuals, a través de micropagaments.

El mercat dels videojocs

El mercat dels videojocs esportius en plataformes mòbils va ser de 800 milions de dòlars el 2012 i s’espera que ascendeixi fins a 1.200 milions de dòlars l’any 2016.

Els anomenats social games són el segment de major creixement del mercat de jocs. Això es deu a la viralitat que proporcionen les xarxes socials i als reduïts costos de desenvolupament que suposen en comparació al desenvolupament dels videojocs tradicionals.

En total, els jocs freemium són el 80% del mercat de les aplicacions mòbils, que en 2012 va facturar 10.000 milions de dòlars.

Equipo From The Bench