“la Caixa” lidera la primera ronda d’inversió de Lexdir
- Lexdir ofereix respostes jurídiques gratuïtes per a què particulars i empreses accedeixin als serveis del professional més adequat.
- La companyia, creada a Barcelona i amb presència també a Colòmbia, Mèxic i Xile, permet als advocats la gestió de la seva reputació online i la captació de clients.
- La inversió, dirigida a la consolidació de l’empresa, ascendeix a 420.000 euros.
”la Caixa”, a través de la seva gestora de capital risc, Caixa Capital Risc, ha liderat una inversió de 420.000 euros a la startup Lexdir, en la qual també hi han participat socis de vLex i Ayce Capital La ronda va destinada a consolidar el creixement de Lexdir i reforçar la seva presència als mercats en quals la companyia està present: Espanya, Colòmbia, Mèxic i Xile.
L’empresa liderada per l’emprenedor Marc Basté, té seu a Barcelona i vol convertir-se en el punt de trobada perquè particulars i empreses puguin localitzar al professional jurídic més adequat. Per això, Lexdir ha desenvolupat el directori online d’advocats més gran d’Espanya, la qual cosa permet als usuaris tenir un primer contacte amb el lletrat i trobar una resposta inicial directa i immediata als seus problemes. A més, els clients poden veure les valoracions de la comunitat d’usuaris de cada professional i escollir aquell que millor respongui a les seves necessitats.
Lexdir és un spin off de l’editorial jurídica vLex.
Pregunta, cerca i troba el teu advocat
Lexdir és l’evolució del model de classificats i directoris professionals per a la captació de clients en el sector jurídic. Fins fa poc, la contractació d’un advocat es realitzava a través de recomanacions de l’entorn familiar i social. Amb l’aparició d’Internet, han sorgit nous models, com els directoris online verticals que permeten conèixer opinions a l’hora d’escollir representació legal.
A Lexdir, a través d’una plataforma de preguntes i respostes, els usuaris generen una gran quantitat de contingut rellevant que resulta útil en el moment de triar advocat. D’aquesta manera, la plataforma de Lexdir ofereix avantatges a professionals i a clients potencials. D’una banda, el consumidor del servei té una primera valoració jurídica de la seva situació i pot buscar i seleccionar al seu advocat. A més, l’advocat pot donar respostes, publicar informació en el seu perfil i, amb això, gestionar la seva reputació.
L’evolució del mercat i el canvi d’estratègia per a la captació d’usuaris en el sector legal han fet que els particulars i les empreses utilitzin cada vegada més la xarxa per buscar informació jurídica. Només a Espanya i a l’Amèrica del Sud, hi ha un mercat d’advocats que supera els 1,5 milions. S’estima que, fins a finals de 2013, més de 50 milions de particulars han buscat advocat per Internet.
Lexdir pretén liderar els models B2C (business to consumer) per al sector jurídic a Espanya i l’Amèrica del Sud. A EUA, startups molt consolidades, com Avvo, Legalzoom o Rocketklawyer, estan liderant el canvi de paradigma del mercat jurídic a Internet, oferint alhora negoci als professionals i transaccions transparents i eficients als clients.