“la Caixa” i un grup de business angels inverteixen 230.000 euros a Spotbros
- La companyia ofereix un nou sistema de missatgeria instantània i un terabyte gratuït d’emmagatzematge al núvol.
- El finançament obtingut es destinarà a iniciar la internalització del servei.
Caixa Capital Risc, la gestora de capital risc de ”la Caixa”, a través del vehicle d’inversió Caixa Capital Micro, ha liderat una ronda d’inversió de 230.000 euros a Spotbros en la què també han participat business angels i els actuals accionistes de l’empresa.
Spotbros és la companyia creadora del “cloud messaging”, un nou sistema amb el qual és més fàcil compartir i enviar arxius a través de missatgeria instantània. És la fusió de dos potents tecnologies (l’emmagatzematge al núvol i la missatgeria instantània) que fan possible enviar qualsevol tipus d’arxiu de qualsevol mida instantàniament a través del xat. Els usuaris poden guardar i compartir els seus arxius al seu “Núvol”, per a després enviar-los a través del xat als seus contactes i gaudir-los des de qualsevol dispositiu (PC, tablet o smartphone). A més Spotbros ofereix un terabyte d’emmagatzematge al núvol totalment gratuït, fet que converteix a Spotbros en una eina molt útil.
L’empresa va ser fundada a finals de 2011 per Alejandro López, enginyer Informàtic i industrial; Fernando Calvo, llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses; Gorka Rodríguez, enginyer informàtic; i Álvaro Marcos, enginyer Electrònic. Tots quatre, nascuts a Bilbao, es van conèixer al col·legi i es van graduar a la Universitat de Deusto.
Spotbros té a Erique Dans com a conseller i a Olli-Pekka Kallasvuo, ex CEO de Nokia, com a inversor. El servei ofereix a través d’una aplicació mòbil que va sortir al mercat l’octubre de 2012 i que, en només un any, ha aconseguit 1,3 milions d’usuaris registrats i prop de 200.000 usuaris actius diaris.
Amb la ronda d’inversió els socis volen iniciar el seu pla d’internacionalització amb el seu llançament al Regne Unit en sis mesos. A més Spotbros pretén enfortir el seu desenvolupament com a canal de comunicació entre empreses i usuaris a través dels seus spots o xats.
El mercat de la missatgeria instantània i el cloud computing estan en constant evolució i creixement. A escala mundial hi ha més de 1.000 milions d’usuaris de missatgeria instantània. Cada dia s’envien 6.000 milions de missatges i s’estima que el 2016 la xifra d’usuaris i missatges enviats s’haurà duplicat.