“la Caixa” ha liderat una ronda d’inversió d’un milió d’euros a l’empresa de tecnologia per al sector turístic TravelC. La companyia desenvolupa una plataforma tecnològica per organitzar viatges a mida, basada en un motor que permet configurar un viatge amb escales personalitzades i reservar-lo en un instants. A més, la plataforma coordina una àmplia varietat de serveis i ofertes de proveïdors en una sola sessió i fa possible incloure’ls en un mateix paquet, amb una sola transacció i un únic pagament.

La plataforma redueix el temps de recerca i reserva a la configuració d’un viatge a mida i redueix els costos de la cadena de subministraments de viatges. Es tracta d’un producte diferencial que no existeix al mercat. La solució de TravelC aporta millores a tota la cadena de valor del sector turístic; per a les agències de viatge en línia, a les que ofereix un sistema de multireserva més enllà del producte estàndard de vol i hotel; als touroperadors i agències de viatge tradicionals, que incrementen eficiència i estalvien costos en comparació amb les eines existents; a les cadenes hoteleres, que poden tenir el seu propi portal de reserves amb paquets dinàmics. La solució també és útil per a les companyies de transport, oficines de turisme i altres agents turístics especialitzats, així com per a l’usuari final, que té més facilitat per fer-se els seus propis paquets a mida, estalviant temps en el procés de reserva. La companyia basa el seu negoci en la venda de llicències als seus clients corporatius i en l’obtenció d’una comissió sobre cada venda final.

TravelC, amb seu al Parc Bit de Palma de Mallorca, va iniciar la seva activitat a mitjans de setembre de 2014 i està liderada per Manuel Aragonés i Vicente Rosselló. Tots dos tenen una àmplia trajectòria en el sector turístic i tecnològic. La companyia, que va començar les implantacions del seu programari al juliol de 2015, compta amb més de 70 clients en 25 països. TravelC va ser la guanyadora estatal dels Premis EmprenedorXXI, una iniciativa que organitza “la Caixa” i co-atorga Enisa per reconèixer els millors projectes d’innovació d’Espanya.

La ronda de finançament ascendeix a un milió d’euros i va dirigida a a reforçar el desplegament comercial a Estats Units, així com a consolidar les accions comercials a Europa i desenvolupar noves millores tecnològiques.

Coincidint amb aquesta operació, TravelC ha absorbit Hotelerum, fundada el 2010 en el si de l’acceleradora Inspirit. La companyia, que desenvolupa una solució integral per a la gestió de reserves d’hotels, s’integrarà com a filial de TravelC i operarà sota la seva pròpia marca. El resultat d’aquesta absorció afavorirà les sinergies comercials i permetrà sumar a dos equips amb elevat coneixement de l’àmbit turístic. Així mateix, Venturecap i Inspirit, accionistes a la companyia, passen a ser socis de TravelC.

Un sector en auge

La venda de viatges i serveis de turisme en el món és un sector en expansió. Segons l’Organització Mundial del Turisme (OMT), en 2030 se superaran els 2.000 milions de viatgers. Igualment, l’auge del comerç electrònic i concretament, la contractació de viatges online, augmenten constantment a nivell mundial. No obstant això, la reserva de viatges multidestinació segueix fent-generalment a través d’agències i de forma offline, a causa de la poca flexibilitat de les eines actuals, que no permeten combinar les reserves de diversos vols o trens amb diversos hotels i activitats en destinació.