Wallapop, l’aplicació de mòbil espanyola de productes de segona mà, supera els 200 milions d’euros d’inventari
Wallapop, l’aplicació mòbil d’origen espanyol que permet als usuaris comprar i vendre articles de segona mà des del mòbil de forma geolocalitzada, ha anunciat que, en cinc mesos des del seu llançament, ha assolit un inventari de producte per valor de 215 milions d’euros. Present en l’App Store i a Google Play, Wallapop està disponible per a descàrrega a Espanya, Anglaterra, França i Portugal.
Fundada l’octubre de 2013 per Agustín Gómez, Gerard Olivé (fundador de BeRepublic) i Miguel Vicente (fundador de LetsBonus), la companyia ha experimentat un vertiginós creixement des del seu llançament, i preveu assolir el milió de descàrregues i el milió d’articles d’inventari al tancament dels seus cinc primers mesos de vida.
Wallapop, un marketplace d’oportunitats de segona mà al mòbil
Wallapop permet als usuaris descobrir oportunitats de productes útils i amb encant en les categories de moda i accessoris; casa i llar; esport i oci; nens i bebès; electrònica; videojocs; llibres i música; i cotxes i motos. La facilitat i la gran experiència d’usuari, que pot posar a la venda un producte de forma instantània des del mòbil i tancar el tracte en tan sols unes hores, han estat claus per a l’èxit de la aplicació.
Actualment, Wallapop lidera el seu segment de mercat en els quatre països en els que està disponible, situant-se en el Top 10 del ranking d’aplicacions mòbils, tant en la categoria General com en la de LifeStyle. A més a més, l’aplicació ha estat seleccionada com una de les 10 millors apps de 2013 a l’App Store.
El concepte de Wallapop es basa en mostrar a l’usuari els productes geolocalizats. Els venedors indiquen en quin punt es troben els articles, i els compradors poden fer cerques i organitzar els resultats per proximitat a la seva ubicació. A més a més, l’app permet xatejar entre comprador i venedor, realitzar contraofertes i acordar un punt de trobada a la seva ciutat per a comprar i vendre el producte.
Equip directiu de gran experiència
La companyia està liderada per Agustín Gómez, CEO i fundador de Wallapop, qui aporta una amplia experiència prèvia en consultoria estratègica, després d’haver format part de companyies com Boston Consulting Group, Accenture i Isoco.
La direcció corporativa i d’operacions està a càrrec d’Edurne de Oteiza, la COO de Wallapop. Edurne també compta amb experiència prèvia en consultoria estratègica, després d’anys com consultora estratègica de marketing i vendes a Europraxis i Globalpraxis.
Per la seva part, Gerard Olivé, fundador de l’agència de marketing online BeRepublic, i Miguel Vicente, fundador de LetsBonus, participen com a membres del consell d’administració i assessors de la companyia.
Fort recolzament
La companyia compta amb inversors de referència, com Caixa Capital Risc, el fons de capital risc Bonsai i la xarxa de business angels Antai, fundada per Gerard Olivé, Marta González i Miguel Vicente. A aquests, també es sumen Esade Ban i socis com el grup Godó o el grup Zeta.
En el pla financer, la companyia compta ja amb fons per valor de 1,6 milions d’euros, així com el suport d’ENISA i l’ICF (Institut Català de Finances).
Actualment, Wallapop està treballant en una ronda de finançament que es formalitzarà en els pròxims mesos, i en la que es preveu donar entrada a fons de primer nivell internacional, per a reforçar el seu lideratge i continuar amb l’expansió de la companyia.